Tiden rullar på....

Då har det gått ett par dagar igen då. Väntar fortfarande på märkbanden så jag kan förbereda kläder till Förskolan. Hmm idag är det fredag och de kom inte idag heller. Typiskt, hoppad de kommer på måndag då.

Det har varit några ganska bra dagar. Råkade gå ut på nätet och läsa lite och det gjorde mig INTE gott. Har haft massa dåliga tankar och det har känts jobbigt efter det. Jag kanske har levt i en egen liten bubbla när jag trott att jag bara ska gå igenom den här skiten och sen ska allt vara som vanligt igen.
Det verkar finnas massor med bestående biverkingar som kan dyka upp fram till ett år efter strålningen, inte kul att läsa.
Borde ha slutat där. Fanns visst en del biverkningar på op.oxå och många som var missnöjda med rekonstruktionen som görs.

Okay så nu har jag bara en cellgift gång kvar sen är det troligen op och då låter det som man ska ta bort hela bröstet. Det har säkert att göra med vilken typ av canser man har. Så ska jag gå platt bröstad i ett halvår och få lite strålning innan de kan bygga upp ett nytt bröst.
Jag har känt mig sjuk av att ha tappat håret och se ut som skaller per, nu ska jag snart se ännu värre ut med bara ett bröst. Jag har nog aldrig önskat mig små bröst men nu känns det jobbigt att ha D/E kupa och sakna det ena bröstet.
Mentalt är detta super jobbigt just nu. Kramar bröstet varje kväll och tänker att snart är du borta.

Känner mig lite nere och låg pga alla jobbiga tankar just nu. Det känns oxå som jag har en lite sväng av en förkylning med ont i halsen och lite hosta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0