Solen är tillbaka.....

Igår var en regning dag, Mathias fick pröva att sova inne i sin säng istället för ute i vagnen. Det gick sådär. Han tog tid på sig att somna och sov bara 1 tim och en kvart. Men det var en bra start. Han måste lära sig att sova inne för så gör man på förskolan :-)

På em drog vi på galonbyxorna och var ute i sandlådan. Va härligt att se att de gillar att vara ute oavsett väder. Hoppas det kommer att hålla i sig hela livet, vi måste sätta en bra grund för sånt. Innan vi gick in kom trädgårdslangen fram, vi var tvungna att spola av honom innan vi kunde ta in smutsgubben :-)

Ja ha så var det idag, på fm var jag och Mathias till Skärholmen och shoppade lite, vattenfärger strumpor och ett par skor till hösten. Vi lyxade till det med att köpa hem Indisk mat till lunchen, mums.
Sen sov Mathias inne idag igen, somnade utan problem och så fick vi nog efter 2 tim och en kvart. Då var det dax att vakan och äta lite mellis så vi kunde ta en promenad.

Igår plockade jag en näve sockerärtor till middagen och idag när vi skulle äta lövbiffsallad plockade jag en näve till. Men nu är det helt slut. Undrar hur många dagar det tar innan det finns massor där igen. Så skoj.

På kvällen kom grannen över och frågade om jag skulle med på en promenad. Så skönt det var att få röra lite på sig och prata lite utan att jaga barn. Jag önskar att jag skulle kunna få rutin på att ta en promenad varje eller varannan dag. Det skulle min kropp behöva. Det är ju så mycket vila hela tiden för den. Jag skulle behöva få upp kondis och gärna lite styrka. Men jag tycker ju inte om att röra på mig så det gäller att lura mig själv lite bara.

Ny ska jag käka en knäckemacka (Leksandsbröd) och sen är det sov dax.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0