Ännu en bra dag....

Idag har jag och Mathias varit på promenad till bo.x en inrednings galleria här brevid. Jag köpte två fat som egentligen var under tallriksfat men jag ska ha dem till blommfat till mina stora krukor utomhus. Ett fat var turkost och ett lila, krukorna är svarta. Så nu kan jag flytta över den ena krukan till trädäcket har inte velat ta dit den tidigare då det är hål i botten och jag tror det kommer att missfärga trallen då.

Ja och så gick vi bort till Babyland och köpte ett insäktsskydd till den andra vagen som vi använder lite ibland bara.
På vägen hem såg vi en ekorre som åt frön, vi kunde iakta en bra stund innan den tröttnade på oss. Skoj.

Kollade mina smultron plantor idag, Mathias älskar smultron han åt ca 10 st först och senare hittade jag flera så det vart nog en 5-6 stycken till. Vår sort är super stora, det är ju tidigare ägare som satt dem så jag vet inte vad det är för något.

Sockerärtor finns det massor av nu igen, imorgon blir det sallad med hemskördade ärtor :-)

Idag har vi bestämt att vi ska åka till Kolmården över dagen i början på nästa vecka. Superskoj. Jag blir ju så klart trollförd och börjar surfa på en gång. Man måste planera så man hinner med så mycket som möjligt och förbereda så allt går smidigt. Ta med köttbullsallad till lunch, planera in Mathias sovstund med något roligt som Martin kan göra då. Planera in när man ska åka på safarin och så ska man hinna med delfinshow och Bamseland och så får man inte missa Enzos lillebror Echo. Ja ja det verkar vara massor att göra där och vi ska hinna med det på en dag. Bara att planera på....

Jaha då var jag trött efter en fin dag, imorgon riskerar vi att få regn så då får man hitta på något kul inomhus istället. eller det finns ju inget dåligt väder bara dåliga kläder. På med galonisar och ut och lek.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0