Fredag....

Ja ha då var jag klar på sös för den här veckan.
De tycker att jag blivit rätt röd efter behandlingen, jag känner inte av det än men försöker smörja mig och hålla huden fuktig. Det ska visst vara värst rodnad 7-10 dagar efter sista behandlingen sägs det.

Nu mera får jag en kompress som läggs i vecket som blir när jag har armarna ovanför huvudet under behandlingen. Har haft det de sista 7-8 ggrna nu. Hoppas det hjälper.

Idag har jag oxå fått ett nytt hormon implantat, den här gången ska det räcka i 3 månader. Så jag har återbesök i mars.

Har fått ett läkarbesök inbokat en månad efter avslutad strålning så typ 13 jan ska jag träffa Jenny.
Jag berättade idag för sköterskan att jag fått nytt jobb, hon blev superglad och lite förvånad. Hon hade precis haft en patient innan som inte fått det jobb hon sökte. Jag var ärlig i första ansökan och det gav resultat, det ska bli spännade att börja i mitten på januari.

Nu ska jag ta en sväng förbi Huddinge C innan jag tar bussen därifrån hem. Få se vad jag och Mathias ska hitta på för gott ikväll. Daniel är på julfest med jobbet.

Igår kväll när Mathias hade fått på ny blöja och natt tröja så stod han och knölade med något brevid soffan. Sen la han upp en blöja på armstödet jag trodde först han hade hämtat en ny, men inte. Han stod med rumpan bar. Många tankar han rulla i huvudet, bilder på hur det kan se ut i sängen om man gjort både det ena och det andra och sen tagit av blöjan i sängen.
Jag frågade om han skulle gå på pottan ( han har inte velat gjort det hemma tidigare, har bara nuddat kanten med rumpan och sen ställt sig upp igen) Ja, sa han så himla självsäkert som bara han kan.
Vi gick in och visst han satt några sekunder på pottan skulle ha papper och torka rumpan, slänga i toan  och spola, sitta på pottan, ha papper, torka rumpan, slänga i toan och spola, sitta på pottan, ha papper, torkarumpan, slänga i toan coh spola. Men då fick det vara stopp och jag satte tillbaka blöjan.

Så skoj när dagis fasoner funkar även hemma :-)
Imorse blev det frukost hemma innan han och pappa gick till dagis, då skulle minsan tröjärmen dras upp innan han kunde sätta sig i sin stol och käka macka, de lär sig mycket bra saker på dagis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0