Dagens tips Köttbullar på IKEA 16kr

Igår var det första gången på de avslutande 8 strålningarna som är ett tillägg för att jag är så ung. Nu har de ställt om maskinen så de strålar på ett mera begränsat område. Nästa fredag är jag klar, tjohooo.

Igår efter strålningen skulle jag bara få tag på kakaosmör till ett chokladgodis från Amelia Jul tidningen. Men tjena det var inte lätt. Inga stora butikskedjor säljer detta och jag fick besöka fyra pralintillverkare innan jag tillslut kunde köpa i lösvikt av Chokladfabriken på söder i stockholm.
Hur kan man göra ett sånt recept och lägga ut i en tidning som privatpersoner ska kunna följa. Jag har ju iaf tur att jag bor i stockholm. Hittade ett ställe på nätet där man kunde köpa 3000g för 900kr och så behöver man 140g, det är ju skrattretande.
Men nu har jag iaf fått ihop smeten och tempererat choklad, snart ska jag bara skära upp mina winerchokladbitarl:-)

Skoj var det iaf, hoppas de blir goda oxå.

Fr.o.m. idag och till slutet av strålningen har jag bokade tider på strålningen. Idag ska jag vara där 12:20 imorgon 11:50. Känns konstigt att ha tider att passa.

Igår när jag hämtat Mathias for vi till IKEA, käkade köttbullar sås, potatis och lingonsylt.(även om jag saknar IKEAs gamla rårörda lingon istället för de de har nu som är fulla av socker) En portion kostar bara 16kr mellan 14:30-17:00 så det är ju superbilligt och perfekt. Så hade jag fått en kupong på 50% på en julartikel. Köpte en ljusslinga till Martins rum. Ska se till att få upp den innan han kommer på fredag så han har lite juligt och fint.

Nu måste jag se till att komma iväg så jag inte missar min tid......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0