Regn och rusk....

Igår var jag och träffade Yang, det kändes jättebra att få prata av sig lite med någon som går igenom samma sak. Yang är redan opererad tårtbit med lymfar. Så hon har bara strålningen kvar.
Vi är så himla glada att cellgifterna är över. Det känns skönt och nu ska kroppen få återhämta sig regält.

Jag hämtade Mathias på förskolan för första ggn, så mysigt där satt han i sandlådan och grävde. Jag fick ett leende och sen fortsatte han gräva och gick vidare till en barnvagn som han körde runt med ett tag när jag pratade med fröken. Allt hade gått bra, han hade varit lite flörtig vid vilan men hade somnat. Han blir väckt varje dag av andra barn men troligen blir han van snart så han kan somna om så han får tillräckligt med vila.

På em tog vi det bara lugnt, Daniel tog en sväng med bilen så vi myste lite i soffan innan det var dax att sova.

Jag är slut i ryggen och har ömma tår. När jag skulle sova värkte det i tårna bara täcket låg på. Men så är ju halva naglarna lösa oxå. Det är bara att vänta tills det växer ut nya eller blir så hårt under nageln att de gamla ramlar av.

Idag har jag lämnat Mathias på förskolan för första gången, gick sådär. När vi kom så höll de andra barnen på att klä på sig. Så jag hjälpte Mathias på med galonisar och stövlar och sen gick vi upp på avd och lämnade nya extrakläder. Sen när de andra skulle gå ut så skulle jag säga hejdå. Det blev nog en för utdragen process då jag hjälpte till med påklädning och var kvar en stund för han blev super arg och ledsen. Troligen gick det över ganska snabbt, det brukar ju göra det vet man av gammal dagis vana. Men det känns ju ganska jobbigt iaf. Jag måste lära mig att göra smidiga avsked. Så det går lättare för Mathias.

Igår sålde jag neslte (barnmats streckkoder) på tradera. Har sålt för över 900 kr nu sista veckan. Helt sjukt, de sista jag sålde gick för 6.40 styck. Det innebär ju att Mathias nästan ätit gratis. Jag gillar sånt här. Tradera, kuponger, rea och erbjudanden....
Daniel har ju inte alltid varit glad åt att jag tjatat på honom att spara koderna från matburkarna, men nu var han nöjd när han fick se resultatet :-)

Idag är det regningt, jag skulle ha behövt röra på mig, tagit en promenad. Kanske blir det bättre till eftermiddagen..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0