Nu verkar sommaren vara tillbaka.....

Igår tog vi en tur till Ikea, men det blev bara det vi skulle ha. Ett dra-på-lakan till vår säng. Ska bli bra och testa ett som har en kant på 30cm så kanske de ligger på plats runt vår dubbelbäddmadrass.

Sen när Mathias sov så passade jag på att göra rent mellan plattorna på framsidan, en massa mossa och div andra växter tycker om att växa där inte jag tycker de passar in. Sen kokade jag lingonsylt. Måste använda förra årets bär nu när årets är på väg.

Sen tror jag inte det hände så mycket mera.
Jo jag tvättade håret, eller peruken, det var tredje gången nu. Man ska nog tvätta den en gång i veckan men jag har ju inte använt den så mycket. Har faktiskt haft den lite de sista tre dagarna. Vet egentligen inte varför.

Idag så är det ännu bättre väder, vi har varit ute och lekt med grannbarnen. Det var en flyttlassbil på gården för någon granne ska flytta och när de var klara erbjud flytt gubbarna Mathias och Jonte att åka upp och ner på flaket och sen fick de provsitta vid ratten. Super gulligt. Jag vet att det här är viktiga grejer för barn, sa flyttgubben.

Daniel jobbar, men tror inte det blir så sent första dagen så här. Och sen ska han ju vara ledig tis - tors så det blir ju mjukstart.
Imorgon ska jag till VC och lägga om picclinen för sista gången. Nästa vecka åker den ur.
Daniel ska hämta Martin imorgon som kommer vara här tills på fredag. Få se vad vi ska hitta på då, eller om William är hemma så är det bästa att de får springa och leka här på gården.

Nu ska jag passa på att sätta mig i solen och äta en glass medans Mathias fortfarande sover....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0