Fredag......

Nu så är det helg, känns som första helgen efter all ledighet. Nu har Daniel börjat jobba och Mathias förskolan. Bara jag hemma på dagarna. Jag pular på men det känns i kroppen att den är sliten. Jag ska göra mig ett schema där jag ska skriva hur länge jag ska promenera varje dag och ev göra några mera övningar.
Ska försöka få igång det på måndag.

På tisdag ska jag träffa narkosläkare och upp på avdelnigen där jag ska stanna natten efter operationen. Fick ett tjockt brev från dem i veckan. Två A4papper fram och baksida med frågor som jag ska svara på innan jag ska dit på tisdag. Allt från längd vikt, till om jag äter allt och använder några hjälpmedel. Hade mest problem med att svara på frågan om jag äter allt. Jag som är så himla kräsen, Daneil tyckte jag skulle skriva * se bilaga. Han retas för att det är så mycket jag inte äter.
Idag har jag iaf ätit blodpudding vitkål och lingonsylt. Ha, det äter inte ens Daniel.

Sålde Mathias urväxta babybjörn babysitter idag. Hon som skulle ha den kunde inte komma själv utan skickade sin svärmor som bodde i området. Vi satt och åt när de kom och jag hade bara kepa (inte peruk). Kvinnan bad att få låna toaletten och när hon kom ut sa hon. - Är du sjuk, har du bröstcancer?  Hon förstod nog på en gång när hon såg mig i kepan och blev nog säker när hon såg peruken på toan.
Det visade sig att hon själv haft bröstcanser och blev opererad 2002. Så vi han prata lite bivärkningar och framtid. Hon jobbade fortfarande 50% men sa att hon var ju gammal och hade andra krämpor. Jag frågade såklart hur lång tid det tar innan håret börjar växa och hon sa att det gick rätt snabbt. Hon sa att hennes hår blev otroligt fint när det växte ut. Hon fick smålockigt och bra kvallite, lockarna hade nästan försvunnit nu.
Va glad jag blev att hon började prata och berätta. Det var inte många minuter vi träffades men vi konektade bra och innan hon gick strök hon mig på kinden och sa att det här ska gå bra ska du se, lycka till. Så gullig.

Nu väntar jag bara på att Daniel och Martin ska komma hem, ska nog softa lite i soffan tills de är här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0