Toppen grannar

Jag är så fantastiskt tacksam att jag har sånna bra grannar, Jossan är en klippa. (Ja mannen och sonen är ju super bra också). Kanske en baggis för henne att ge spruta men för mig som slipper ta den själv, är det guld värt.

Ha än så länge inte känt så mycket av den, har känt mig ganska pigg efter omständigheterna idag tycker jag. Besökt ett par affärer i Kungens Kurva, gått promenda med Mathias, lekt på gården. Tog en promenad med mormor till Sätra t-bana och tackade henne för några dagar.

Har varit skönt att ha henne här trots att jag mått bra efter behandlingen. Bara det att jag inte behövt kolla lillkillen hela tiden utan kunna tagit det lite lugnt och fått prata av mig lite.

Nu har han somnat för natten och jag funderar på att försöka göra detsamma. Har tagit mina sista kortison tabletter för den här gången, så jag hoppas kunna sova lite nu. Tror det är en dag till med förebyggande tabletter mot illamående.
Jag kanske inte mår helt perfekt, men det går himla bra tycker jag.
Men som jag skrev tidigare, kroppen kommer att ta mera stryk inte att räkna med att må så här i kommande kurer. Vet ju inte vad kroppen säger när kortisonet går ur heller.

Jag tror det underlättar att gå igenom det här när det är vår, och solen och värmen ger en energi. Satt ute i solen en stund idag och det kändes så bra att kunna få vila och hämta lite kraft.

På lunch promenaden idag såv vi tre rådjur i en trädgård precis predvid oss, stod där och kikade på oss länge. Det är så himla häftigt att det finns så fina djur så tätt inpå oss här. Hoppas de klarar sig undan alla fartdårar :-) och ilskna trädgårdsägare ;-)

Nä nu ska jag nog ta och lägga mig i soffan en stund och slå på tvn få se om jag slocknar. Mannen min är ute och leker lite med sin fin bil på gården, det är skönt att ha honom hemma nu. Imorgon är hans första föräldralediga dag. Nu ska han inte jobba förräns någon gång i augusti,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0