Solig och fin fredag...

Igår va jag och träffade en kurator. Jag hade väl inte så mycket att prata om. Jag mår ju bra än så länge...
(Hon "varnade" för att när man går under cellgiftsbehandling kan man tro att man aldrig ska bli människa igen. Men det blir man. Det kan ju bara bra att ha i tankarna om det blir för tufft.)
Men det kändes ändå bra att prata med henne. Hon verkar väldigt insatt i utvecklingen och forskning, det kändes bra att höra om.

Sverige är Världsledande i att behandla bröstcancer, i sverige är Karolinska bäst. Det betyder ju att jag är i världsbästa händer :-)

Forsknigen och studier som pågår löpande gör att utvecklingen går fort och kanske redan om ett halvår så vet man mera om hur viktig efterbehandling är och vilken som då passar mig.

Mathias har varit med på det två sista turerna till SÖS, han är så himla duktig. Lite majskrokar i reserv och han kan roa sig en bra stund. Han sprider sån glädje bland personal och patienter. Sköterskorna kan inte annat än ta sig tid och gulla med honom. En gamla tant som väntade på hissen blev överlycklig av det smile han gav henne, det är härligt att se vad så lite kan ge en annan människa.

Fantastikskt vilken fin dag det var, Mathias vägrade gå in när vi kom hem. Lekte i sandlådan en bra stund fast det inte var några andra barn ute. Idag verkar det bli minst lika bra väder, så vi blir nog ute mycke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0