Allt började.....

När allt känns så himla bra..... Träffat den bästa mannen som finns och gift mig med. Fått en helt underbar liten kille som nu fyllt 1 år och en super nice bonus son som blir 7år i år. Då ska det så klart slå till med en massa skit.....

Allt började den 23/3, då jag ringde vårdcentralen för att jag känt en knöl i börstet. Ville få det bekräftat att det var ofarligt. Har ju för inte allt för länge sedan slutat amma och sånt här borde förekomma.
Men vipps så hade jag en remiss till Bröstcenter på Drottniggatan.

Två dagar senare var jag och min då snart 1-årige son där. Trevliga kvinnor tog hand om min son medans jag mamograferades, sen blev det ultraljud, nya närblilder av mamografi och sen biopsi både i bröst och i lymfan under armen som ev var lite förstorad.

När läkaren drog ultraljuds staven över lymfan och tog bilder fattade jag. SKIT tänkte jag tyst inom mig.

Svar skulle komma efter tre arbetsdagar men då hade jag planerat att  ta tåget hem till mormor och morfar en vecka för att fira sonens 1 års dag. Hmmm

När jag var på väg till T-banan ringde vårdcentralen och ville att jag skulle komma dit samma dag. Jag sa att jag förstod vad de ville säga till mig och att jag tänkte ta tåget och vara borta en vecka iaf. Sköterskan återkom efter en halv timma då hon pratat med läkaren. De hade skickat vidare en remiss till Karolinska bröstcentrum Solna för vidare utredning och de skulle kontakta mig under morgon dagen för en tid.
De ringe och vi bokade in en tid följande måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0